Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak odbierać dania w restauracji na diecie? Jeżeli istniejemy na diecie, często organizuje się nam, że życie na mieście jest złe. Rodzinny obiad w restauracji łączy się z koniecznością rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Zupełnie nie musi oczywiście być. Wystarczy, iż będziemy uważać na pomocy kilka zasad, które odbędą, że z wszelkiego spotkania z klientem czy rodziną wyjdziemy z prostym żołądkiem i przyjemnym sumieniem. Jak wtedy jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak odbierać dania w restauracji na diecie?

Pozycji na jedzenia z warzywami

Niezależnie od tego czy się odchudzamy, lub mamy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej dużej, zbilansowanej diety i nie powinniśmy ich rezygnować. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one istnieć aż 50% talerza.

Dlatego ciągnąc się na obiad z grupą czy ze bliskimi do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania wielkie w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej dają one stronę surówek oraz miksu warzyw gotowanych na parze czy w wodzie (najczęściej stanowi ostatnie marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli przyjmujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, lub nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, iż to nazywa dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że karmiąc je, przytyjemy, bo o ile nie będą one niszczone z masłem lub polane sosem, o tyle nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, jakie nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń ciężkich i smażonych

Obróbka termiczna dań to następna sprawa, na którą należy zwrócić uwagę, gdy bierzemy się na obiad lub kolację do restauracji. Jaki rób przygotowania dań stanowi głównie pozytywny osobom pamiętającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeżeli będą ostatnie potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie lub na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z wyników pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysoko przetworzonych i dać na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w klubie gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i mięsa poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać dążenia do domów z fast foodami. Co gdyby nie możemy spośród nich ulec? Spróbujmy poszukać restauracji, jakie podają w prywatnym menu ich odpowiedniejsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na drobnym, pełnoziarnistym cieście z młodą częścią sera, warzywami i chudym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z małym ciałem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania przyrządzone z chudego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, też z chudych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na etap diety podczas biznesowych kolacji czy rozwiązań ze przyjaciółmi warto zrezygnować z potraw zestawionych z kiełbas, wieprzowiny, pasztetów i tłustych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Bierz na kaloryczne napoje

Pułapką na diecie potrafią być słodzone i gazowane napoje. Najciekawszym wyjściem jest woda, jeśli wprawdzie nie posiadamy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, jakie nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie zgodnie z obraną dietą jest wyłącznie lepsze, kiedy zamawiamy w bliskiej nam restauracji, w menu której wydobywają się dania odpowiadające swym oczekiwaniom. Nie muszą obecne żyć domy gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w klasie fit. W moc miejscach, jakie oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone czy gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, lub innym większym mieście, będzie wyłącznie prostszy ze powodu na zdrową miarę lokali. Jeśli spędzacie w Trójmieście, godną uwagi jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy zdrowsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, jednak jeśli zależy nam na lekkostrawnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej wstawić na szczególne środki obróbki, które pomagają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na pewno powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na pełnym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest uważanie ilości jedzenia, jaką jemy. Fakt jest taka, że od zdrowego jedzenia i możemy przybrać na wadze. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze powodu na ostatnie, iż nie wynosi ona cenie wartościowych a po jej zjedzeniu szybko obracamy się głodni, zaś w konsekwencji jemy wysoce niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo prawdopodobnie istniejemy już najedzeni natomiast wtedy własne oczy i rozbudzone kubki smakowe chcą więcej, zaś nie nasz żołądek.
Pytaj o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, iż będziemy uważać na pomocy opisane zasady. Gdyby ich słuchamy, nie musimy martwić o kolejne kalorie. Miejmy też, że najistotniejszy jest umiar i nie jednak warto na energię odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments